Att leka är naturligt och man blir aldrig för gammal för att
leka.
En stor viktig del av barnens lek handlar om socialt samspel och det sociala lärandet, exempelvis att förhandla om och klara av regler.
Genom att få leka utvecklas människan och där har skolan en möjlighet att ta vara på leken och utveckla den.
En stor viktig del av barnens lek handlar om socialt samspel och det sociala lärandet, exempelvis att förhandla om och klara av regler.
Genom att få leka utvecklas människan och där har skolan en möjlighet att ta vara på leken och utveckla den.
Vad kan lärarna göra för att utveckla barnens samspel?
Referenser
Anette Sandberg (2008)
Miljöer för lek, lärandet och
samspel
Gunnar Lindström & Lars Åke Pennlert (2013) Undervisning i teori och praktik – en introduktion i didaktik
Gunnar Lindström & Lars Åke Pennlert (2013) Undervisning i teori och praktik – en introduktion i didaktik
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar